Skip to main content
NL
Pro League

Pro League wil fanbasis uitbreiden met campagne ‘Unscripted Drama’

Unscripted Drama: een campagne van de Pro League om haar clubs bij te staan in de abonnementscampagnes.

Om haar clubs te ondersteunen bij de ticketverkoop en het entertainmentmerk Pro League beter in de markt te zetten, lanceert de Pro League donderdag een wervingscampagne rond de slogan ‘Unscripted Drama’. Behalve de Pro League en haar clubs, dragen ook partners Eleven Sports en Jupiler de campagne mee uit, onder meer met een unieke blikjesactie.

CEO Lorin Parys: “De Pro League staat voor competitie, emotie en entertainment. In de Lotto Super League, Challenger Pro League, Croky Cup en Jupiler Pro League beleef je week na week nieuwe afleveringen vol pure emotie waarvan niemand het einde kan voorspellen. Een verschroeiende pegel die in de slotminuut verdwijnt in de winkelhaak kan een hele menigte in diepe rouw storten, terwijl bij het publiek aan de overkant de vreugdetranen over de wangen rollen. Die taferelen hebben we nog niet zo lang geleden mogen aanschouwen op de slotspeeldag van de Jupiler Pro League en blijven voor eeuwig op het netvlies gebrand.”

Wie er straks zegeviert en wie niet, vormt elke week het favoriete gespreksonderwerp van miljoenen Belgen. Eén ding is alvast zeker: het volgende seizoen in de Pro League-competities wordt er eentje met Unscripted Drama. Rond deze toepasselijke baseline bouwt de Pro League, samen met haar clubs, Eleven Sports en Jupiler, haar campagne op. “Op die manier ondersteunen we onze clubs bij de abonnementenverkoop en pogen we een breder en diverser publiek warm te maken om de unieke voetbalbeleving zelf te gaan ervaren in de Belgische voetbalstadions”, zegt Lorin Parys. “Met een gemiddelde bezettingsgraad van 60 procent zijn onze clubs stilaan hersteld van de coronapandemie. Maar helemaal vol zitten onze stadions dus nog niet. Met transparante kalendercommunicatie en een nationale wervingscampagne, doet de Pro League er komend seizoen alles aan om nog meer supporters naar de stadions te leiden.”

 

Jupiler viert 25 jaar partnerschap met blikjes in clubkleuren

 

Ook Jupiler draagt op een eigen originele manier bij aan de campagne van de Pro League. Om het 25-jarig partnership te vieren, brengt onze trouwe sponsor voor het eerst bijzondere blikjes op de markt in de kleuren van onze 16 Jupiler Pro League-clubs. Dat zijn unieke collector items voor fans en verzamelaars, die door een QR-code te scannen ook nog eens kans maken op leuke voetbalprijzen, van kortingscodes voor Jupiler-blikken, over maandpassen voor Eleven Sports tot duotickets voor jouw favoriete team.

“Na 25 seizoenen aan de zijde van de Belgische  voetbalfans wilden we dit seizoen iets extra doen”, legt Josse Peremans, marketingdirecteur bij Jupiler, uit. “Het zijn namelijk de fans die voetbal maken tot wat het is: een spel vol emoties en Unscripted Drama. De clubkleuren en -logo’s liggen de fans ontzettend nauw aan het hart. Daarmee zijn we bijgevolg aan de slag gegaan om 16 unieke blikdesigns te creëren, één voor iedere Jupiler Pro League-club. Op die manier kunnen fans met een frisse Jupiler in de hand en in hun favoriete kleuren voor hun club supporteren.”

Deze unieke blikken worden vanaf 26 juni verkocht per sixpack in deze deelnemende winkels. Verzamel jij ze allemaal?