De Pro League verlengt haar samenwerking met WSC Sports, waardoor alle 29 profclubs kunnen blijven genieten van AI-gestuurde video content oplossingen.
Sinds 2019 biedt de Belgische Pro League al haar clubs toegang tot het award-winnende platform van WSC Sports. Daar maken ze gebruik van geautomatiseerd videomateriaal in meerdere talen, wat helpt om het bereik en de betrokkenheid van de digitale content te vergroten.
De Pro League kende de afgelopen jaren een stevige groei in haar digitale kanalen, waarbij AI-gestuurde video een belangrijke rol speelde. In 2023 deelden we bijna 20.000 video's met onze clubs, wat neerkomt op een stijging van 107% ten opzichte van vorig jaar. Zo gaven we onze clubs meer content om hun fans meer te betrekken
De nieuwe uitbreiding van het lange termijn partnerschap omvat de toevoeging van het nieuwe In-App Stories-product van WSC Sports. Hiermee bieden we onze clubs direct-to-fan-ervaringen aan op hun eigen en externe digitale platforms. Op die manier kunnen fans zich verbinden met gepersonaliseerde verticale video-ervaringen die vergelijkbaar zijn met die van populaire sociale-mediaplatforms.
In-App Stories
In-App Stories helpt de Pro League om nieuwe inkomsten te genereren en de inkomsten te verhogen. Dat door extra advertentiemogelijkheden te bieden betreffende verhaal vertellende content.
“De Pro League is een van de meest innovatieve competities waarmee we samenwerken. Ze begrijpen echt de waarde van het collectief verbeteren van haar clubs. Daarom stellen ze onze oplossing beschikbaar voor al haar leden en voegen ze nu ons In-App Stories product toe om de directe betrokkenheid met hun fans verder te verhogen.” zegt Aviv Arnon, Co-Founder en Chief Business Development Office, WSC Sports.
“De Pro League is de afgelopen jaren steeds succesvoller geworden, wat voor een groot deel te danken is aan hun digitale strategie. Hun focus op het faciliteren van meer content creatie heeft de clubs geholpen bij het creëren van een groot aantal nieuwe inkomstenstromen. Ook bij het verkrijgen van gegevens van onschatbare waarde over de consumptiegewoonten van fans via eigen en externe kanalen. Dat voedt hun contentstrategie die nieuwe fans helpt bereiken en ervoor zorgt dat oude fans terugkomen voor meer.” voegde Arnon toe.
Innovatiepartner
“WSC Sports is een van onze belangrijkste innovatiepartners en we zijn dan ook blij dat we hun oplossing kunnen blijven aanbieden aan onze clubs”, zegt Lorin Parys, Chief Executive Officer van Belgian Pro League.
“De technologie van WSC Sports heeft een belangrijke rol gespeeld in de recordgroei van de competitie in de afgelopen seizoenen, aangezien we de productie van digitale content op alle platformen en in meerdere talen hebben verdubbeld. Nu zijn we verheugd om de mogelijkheden van In-App Stories toe te voegen. Om ons zo te helpen voldoen aan de verwachtingen van onze fans en meer van de content op maat te leveren hoe en waar ze het willen consumeren.”
Honderdduizenden clips
Daarnaast hebben alle Pro League clubs nu toegang tot een vijf jaar lang archief van content met honderdduizenden clips die met één klik op de knop beschikbaar zijn. Dit maakt het contentcreatieproces extreem efficiënt, waardoor er meer tijd is voor originele, niet-live, verhalende content rond hun wedstrijden.
Bovendien hebben alle Pro League clubs nu toegang tot een vijf jaar lang archief van content met honderdduizenden clips die met één klik op de knop beschikbaar zijn. Dit maakt het content creatie proces extreem efficiënt, waardoor er meer tijd is voor originele, niet-live, verhalende content rond hun wedstrijden.
De Pro League maakt deel uit van een netwerk van meer dan 450 competities, teams en zenders over de hele wereld waaronder ESPN, YouTubeTV, de NBA, Bundesliga, LALIGA en Serie A die gebruik maken van de bekroonde AI-technologie van WSC Sports.