Skip to main content
NL
Pro League

Pro League innoveert met AI-technologie van Shikenso

Na een open aanbestedingsprocedure stapt de Belgische Pro League over naar Shikenso Analytics dat indruk maakte met zijn innovatieve benadering van sponsoringevaluatie. Dit betekent een belangrijke mijlpaal voor de strategische groei van de Pro League en haar 29 clubs.

AI-inzichten zorgen voor revolutionaire verandering in het voetbal
De Pro League is de hoogste profvoetbaldivisie, bekend voor haar competitieve teams en gepassioneerde fanbasis. Dat de Pro League nu resoluut inzet op AI-aangedreven inzichten is een gamechanger voor de clubs, stakeholders en sponsors. Clubs zoals RSC Anderlecht en Club Brugge zullen de vruchten plukken van Shikenso’s oplossingen die hen helpen om hun brand exposure, mediawaarde en fanbeleving te optimaliseren.

Holistische sponsortracking
Al sinds 2017 levert Shikenso baanbrekend werk op het vlak van AI-trackingoplossingen en zet het zo de nieuwe lijnen uit in sponsoringevaluatie. Met zijn brede waaier aan tools helpt Shikenso de Pro League en haar clubs om hun brand exposure op TV, in de geschreven pers, online en op sociale media te tracken, en dit niet alleen visueel, maar ook auditief en tekstueel. Het bedrijf werkte al aan meerdere projecten samen met partners zoals DFL Deutsche Fußball Liga, Fuse en Sportfive en sloeg de handen in elkaar met internationale merken zoals Aldi, Red Bull en Mercedes-Benz.

Lorin Parys, CEO Pro League: “De Pro League is altijd op zoek naar innovatieve manieren om haar clubs te versterken. Met het nieuwe collectieve partnership met Shikenso kunnen we alle vakjes afvinken. Dankzij de slimme toepassing van artificiële intelligentie kunnen onze clubs de komende seizoenen voortbouwen op hun commerciële strategie, hun partners nog beter bedienen en nieuwe inkomstenbronnen aanboren.”

Tarik Amhamdi, CEO Shikenso Analytics: “We zijn verheugd partner te worden van de Jupiler Pro League, die bekend staat om haar competitiegeest en innovatie. Dit is een fantastische kans om te tonen hoe we onze partners helpen de sponsoringwaarde te maximaliseren door snelle en exacte data.”