Skip to main content
NL

De Pro League werft aan: Marketing & Sales Director (m/v/x)

Image

De Pro League verenigt de 28 profclubs van het Belgisch voetbal. Naast het organiseren en beheren in alle facetten van de professionele voetbalcompetities in België, vertegenwoordigt de Pro League het profvoetbal in de brede samenleving; bij de fans, de overheid, maatschappelijke organisaties en vele partners. Dat doen we aan de hand van de Pro League waarden: Partnership, Passie, Innovatie, Verbinding en Respect. De Pro League is ook een sport entertainment bedrijf. We bouwen aan een team om samen met de clubs onze competities nog straffer en aantrekkelijker te maken voor elke supporter. Om met dat team de volgende stap te zetten zoeken we een ervaren Marketing & Sales Director.

Functiebeschrijving

  • Je neemt de kapiteinsband op van het Marketing en Sales team binnen de Pro League. Met zowel de collega’s van marketing als sales vorm je de motor van alles wat met communicatie en partnerships te maken heeft.

  • Je bouwt samen met de Communication Manager en het team verder op de recent ontwikkelde marketingstrategie. Die next steps omvatten onder meer een weloverwogen kanaalstrategie en emailstrategie, maar ook een visie omtrent campagnes en branding.

  • Je neemt samen met de Key Account Manager de sales eindverantwoordelijkheid op voor alle bestaande partnerships. De return in die partnerships aligneer je optimaal op de marketingstrategie zodat de Pro League niet alleen de juiste content brengt voor haar partners maar zo ook haar eigen merk en producten versterkt.

  • Je neemt daarnaast ook een trekkersrol op met het team in het ontwikkelen en realiseren van nieuwe commerciële inkomsten. Je brengt potentiële partners in kaart en kopt commerciële opportuniteiten binnen.  

  • Samen met onze Brand Acitvation Manager ben je verantwoordelijk voor het opzetten en doen slagen van al onze events en het activeren van onze partnerships.  

  • Clubs en supporters. Onze twee meest fundamentele stakeholders. Voor de ene zijn we dienstverlener en belangenbehartiger. Voor de andere inspirator en verbinder. Dagelijks ga je met alle geledingen van de Pro League aan de slag om  bovenstaande uitdagingen optimaal uit te bouwen ‘ten dienste van’ deze twee fundamentele partners. 

  • Tot slot wordt ook het nieuwe TV contract (2025) een stip op jouw professionele horizon. Het huidige TV contract vertegenwoordigt een waarde van meer dan 500 miljoen euro en is een belangrijke inkomstenbron voor onze clubs. Samen met de CEO, Legal Director en Key Account Manager voer je het proces om te komen tot een zo sterk mogelijke waardering en verkoop van ons product: Topvoetbal. Je werkt hiervoor samen met externe consultants en de clubs. 

 

Vaardigheden

  • Je bent een teamspeler en inspirator. Je haalt het beste uit mensen door hoe je zelf functioneert en door de manier waarop je samenwerkt met je team. 

  • Je overtuigt niet alleen met woorden maar ook met expertise: formuleren van marketingstrategie, creëren en uitvoeren van communicatiecampagnes, opstellen van salesplannen, pitchen van voorstellen, aansturen van externe partners. Je hebt hierin een indrukwekkend track record opgebouwd. 

  • Je bent een bouwer. De Pro League is een ambitieus bedrijf ten diesnste van haar clubs. Je onderneemt, formuleert visie en bouwt business cases om verder te groeien.

  • Je hebt niet alleen een passie voor voetbal. Je hebt ook affiniteit met de sector in België. Je brengt een relevant commercieel netwerk aan en weet wat er leeft bij clubs, partners en adverteerders.

  • Stakeholdermanagement is voor jou geen loos begrip. Je functioneert in een omgeving met veel stakeholders, visibiliteit en druk. Je beweegt je hierin comfortabel en bekwaam. 

 

Profiel

  • Minstens 10 jaar aantoonbare ervaring als marketing, media en/of commercieel verantwoordelijke in een vergelijkbare rol.

  • Bachelor in marketing, communicatie, bedrijfskunde of een andere relevante richting is richtinggevend, Master is een pluspunt. 

  • Aantoonbare ervaring in het ontwikkelen van efficiënte strategieën en businessplannen op vlak van marketing en sales.

  • Uitgebreide kennis van digitale marketing met een focus op data en innovatie.

  • People skills, met ervaring in het motiveren en aanwerven van mensen.

  • Technische skills zoals MS Office, CRM-systemen, WordPress en diverse andere tools. Kennis van Adobe Photoshop & Adobe Indesign is een pluspunt. 

  • Je staat sterk in je schoenen, je kan je mening op een onderbouwde manier uiten aan de (digitale) vergadertafel. Je presteert goed onder druk.

  • Je bent hands on en flexibel; avond- of weekendwerk schrikt je niet af.

  • Je spreekt en schrijft vlot Nederlands of Frans en trekt jezelf ook in de andere landstaal goed uit de slag. Ook Engels vormt geen probleem.

 

Wij bieden je

  • Een uitdagende, boeiende en gevarieerde job bij één van de sterkst evoluerende voetballeagues van Europa.

  • De kans om mee je stempel te drukken op de marketing en sales van de grootste sport van het land.

  • Een motiverende werkomgeving binnen een jong en snelgroeiend team met ruimte voor telewerk en aandacht voor een goede work-life balance. 

  • Een marktconform loon dat overeenkomt met je kennis en ervaring.

  • Voltijdse tewerkstelling, voor onbepaalde duur.

  • Mogelijkheid tot het volgen van de juiste opleidingen en trainingen.

 

Ben je geïnteresseerd?

Mail dan je motivatiebrief en cv naar jobs@proleague.be